29 kwi 2013

Exploseum DAG Fabrik Bromberg


Fabryka zbrojeniowa koncernu Dynamit Nobel AG istniejąca w latach 1939-1945 na terenie należącym do hitlerowskich Niemiec zajmowała się produkcją materiałów wybuchowych. Przez wiele lat budynki należące do fabryki znajdujące nie obrzeżach Bydgoszczy były ruinami. Jednak w roku 2011 na ich terenie stworzono Exploseum - Centrum techniki wojennej DAG Fabrik Bromberg.


24 kwi 2013

Afterbomb – Scenariusz "Zabójczy Azyl" cz.2

Druga i ostatnia cześć scenariusza do gry Zabójczy Azyl. Dodatkowo pod koniec wpisu podzielę się uwagami odnośnie systemu, które nasunęły się po pierwszych sesjach. Tutaj znajdziecie pierwszą cześć.

Dlaczego nie straszę?

Ogólnie ta cześć scenariusza ma dobre predyspozycje, aby poprowadzić ją w klimatach horroru/groteski. Chociaż ja osobiście nie starałem się straszyć, a bardziej skupiłem się na grotesce i rozbawianiu graczy. Jak ktoś czuje, że jest wstanie nastraszyć swoją ekipę to polecam, ale podam parę powodów dlaczego ja z tego zrezygnowałem i czego unikać.

Po pierwsze sesja odbywała się w świetle dnia, co znacznie utrudnia jakiekolwiek próby straszenia. Nie da się ukryć, że ciemność jednak najlepiej działa na wyobraźnię pod tym względem.

Kolejnym powodem jest to, że sesja ta była rozgrywana tuż po kampanii Wolsunga. Graczom udzielał się jeszcze wesoły nastrój. Moim zdaniem wymagałoby to za dużego przeskoku między klimatami.

Po trzecie, moi gracze doskonale znają już moje metody straszenia, bo od lat gramy w tym samym składzie, a ja nie miałem nic nowego do zaprezentowania w tej kwestii. W straszeniu nie ma nic gorszego niż odgrzewane kotlety.

Koszmar Azylu

Na początek, zanim wrócimy do postaci, proponuję cut scenkę. Poinformuj swoich graczy, że na chwilę wcielą się w mieszkańców azylu do którego zmierzają. Zaczniemy od snu, ale o tym na razie nie informuj graczy.

Na początku, jako azylanci, gracze stoją w sali zebrań. Na podwyższeniu ze wszystkich stron otoczeni są przez członków zarządu. Jednak radzie daleko do zwykłych ludzi, ponieważ są to głowy zawieszone w przeźroczystych słojach podłączonych do aparatury umożliwiającej im życie pomimo oddzielenia od reszty ciała.

13 kwi 2013

Cut Scene na sesji RPG


Może ta nazwa nie najlepiej oddaje pomysł, którym chcę się podzielić, ale póki co nie udało mi się znaleźć lepszego określenia. Nie owijając w bawełnę, chodzi o sceny na sesji, w których gracze obserwują wydarzenia z perspektywy innej niż oczami ich bohaterów. U mnie po raz pierwszy ta technika została wprowadzona ładnych parę lat temu i właściwie już na stałe wkomponowała się w nasze sesje. Służy ona opisywaniu tego, co dzieje się gdzieś indziej, może być zapowiedzią nadchodzących zdarzeń, wydarzeń z odległej przeszłości, lub historii graczy.

Pomysł ten bynajmniej nie jest czymś nowym dla wielu mistrzów gry i codziennie jest używany w książkach, filmach, serialach, gdzie akcja co chwilę przeskakuje z jednej postaci do drugiej. Oczywiście nie proponuję, aby gracze na sesji wzorem telewizyjnych telenowel zmieniali pięć razy swoich bohaterów, ale od czasu do czasu na pewno uatrakcyjni to naszą rozgrywkę.

Podstawy


Ciekawe, co w tym czasie dzieje się w Shire.
           Przykład najprostszego użycia - wyobraźmy sobie taką sytuację: Gracze zbierają sojuszników, aby wspólnie obronić twierdzę przed nadchodzącą armią ciemności, lub też idą wrzucić pierścień do wulkanu, aby zniszczyć przeciwnika. Czas gra tu ważną rolę i aby przypomnieć o tym graczom, podnieść napięcie, możemy co parę scen przedstawić wydarzenia, których normalnie nie mieli okazji oglądać. Maszerująca armia przeciwnika, przygotowania prowadzone w twierdzy. Gdy już są blisko wrzucenia pierścienia do wulkanu opisujemy oczami obrońców jak wroga armia przygotowuje się do ataku.


1 kwi 2013

Alkoholipsa - Nowy system RPG na Polconie 2013!


Na tegorocznym Polconie (29 sierpnia - 1 września 2013, Warszawa) ma odbyć się premiera nowego systemu RPG o tytule Alkoholipsa.

W tej grze gracze będą mieli okazję wcielić się w role napojów alkoholowych, które postanowiły zbuntować się przeciwko ich wypijaniu przez ludzi i uciekły do alternatywnego świata. Będzie można stoczyć walkę np. z żulami, innymi napojami i studentami których celem jest ich unicestwienie.

Postacie graczy będą opisane takimi cechami jak np. Etykieta (charyzma), Opakowanie (wytrzymałość), Procenty  (spirytus, odpowiedzialny za posługiwanie się nadprzyrodzonymi mocami ducha).

Aż chce się grać. 
Podczas tworzenia mechaniki duży nacisk został nałożony na realizm. Aby osiągnąć jego jak najwyższy stopień, dotychczas niespotykany w innych grach RPG, przy testach umiejętności i obrażeń będą wykorzystywane proste całki i pochodne. Dodatkowo twórcy zdradzili, że w ich systemie używać będziemy powszechnie lubianą i popularną kostkę k12.

Do każdego podstawowego podręcznika ma być dodawane pół litra czystej. Twórcy tej gry uważają, że nigdy wcześniej czegoś takiego nie było w grach RPG i postanowili zapełnić tą niszę w niszy. Podręcznik, aby trafić do jak największej publiki, ma być sprzedawany również w sklepach monopolowych. Dodatkowo prowadzone są rozmowy aby system ten wydać w U.S.A. i paru innych krajach.