15 lip 2010

Cyberpunkowe Savage Worlds


Jak w łatwy i przyjemny sposób nadać dzikim światom cyberpunkowy klimat? Ja na początek proponuje bez grzebania zbytnio w mechanice pobawić się w zmianę paru nazw. Czyli w skrócie zabawmy się w stworzenie skórki dla gry. No a świat cyberpunka nie może obyć się oczywiście bez wszczepów i to na nich głównie będzie bazować skórka.


Zmiana nazw
Najpierw propozycja zmiany waluty. Jako, że gramy w świecie gdzie ważniejsze są korporacje niż państwa, dla klimatu łączymy waluty. I tu zależnie od naszego widzimisie zamiast dolarami nasze postacie będą posługiwać się, eurodolarami, eurojenami lub  jak to na moich sesjach euroyuanami. Ostatecznie walutę można zastąpić kredytami.

Bronie można używać takie jak mamy w podręczniku, ewentualnie pozmieniać na bardziej klimatyczne nazwy. Szczególnie dobrym pomysłem jest pododawanie nazw korporacji które wytworzyły daną broń. Np. H&K MP7 Future Tech.

Również możemy wprowadzić jako rzadkość eksperymentalną broń laserową.

Punkty doświadczenia stają się kapitałem jaki gracze dostają za wykonane zadania, który potem mogą wymienić na zakup wszczepów, trening lub na pieniądze. Ale nie w drugą stronę.

Wszczepy
Dalej,  podniesienie każdego współczynnika wiąże się z zakupem wszczepu. (za którym warto zrobić kreskę, aby oddzielić naturalne predyspozycje gracza od technicznych modyfikacji)
Np. Podnoszenie poziomu siły z bazowego k6 na k10 wiąże się z zakupem dwóch wszczepów siły. To jak one wyglądają gracz może zdecydować razem z mistrzem gry. Np. wzmocnienie ciała specjalnymi syntetycznymi mięśniami.

Alternatywą jest, że za każdym razem gdy podnosimy współczynnik ponad początkowy (tym którym miała nasza postać po stworzeniu) kupujemy nowy wszczep. W ten sposób nasza postać ze zwykłego człowieka stopniowo będzie zmieniać się w cyborga.

Przewagi również proponuje obrazować jako wszczepy (te które się da). Berserk to wszczep adrenaliny, oburęczny to wszczep zapewniający lepsze połączenie miedzy rękami a głową. Przewagi przywódcze, mogą być to wszczepy charyzmy.

Fuksy
Fuksy zmieniają swoją nazwę na Dopalacze. Dopalacze to nic innego jak dragi które są wprowadzane do ciała przez wszczep w celu przyspieszenia reakcji organizmu.

Zdolności Nadprzyrodzone
Jeżeli chodzi o zdolności nadprzyrodzone to z dostępnych najlepiej pasuje psionika, ale aby jej używać należy kupić wszczep psioniczny(czytaj, wykupić zdolność nadprzyrodzoną.) który będzie przechowywał i przetwarzał energie umysłu.

Niesamowitą Naukę zmieniamy na Niesamowite Wszczepy. Nasza postać wykupuje sobie akumulator umiejscowiony w ciele do przechowania energii dla swoich niezwykłych wszczepów. Który też samoistnie ładuje się pobierając energie z nosiciela.

Z wariantami nie powinno być problemu, zaczynając od działka schowanego w ramieniu, pole siłowe obijające kule, skórę kamuflującą sprawiającą, że nasza postać jest niewidzialna.
Jako zdolności nadprzyrodzone do swojej gry wprowadziłem również Cyberprzestrzeń.


Cyberprzestrzeń
Umiejętność nadprzyrodzona: Cybernetyka (Spryt)
Początkowe punkty mocy: 10
Początkowe moce: 3

Do podróżowania w cyberprzestrzeni niezbędny jest Cyberdeck. Pozwala na włamanie do elektronicznych urządzeń i wszczepów, zmiany ich działania, a także oszukiwania kamer i cybernetycznych oczu oraz poszukiwania niezbędnych informacji.

Przyłapanie: Jeżeli w teście wypadnie jeden - postać gracza została wyśledzona przez program strażnicy co wiąże się z wyrzuceniem z sieci i szokiem który może spowodować ranę.

W kolejnej części, przykłady paru wszczepów i cyberpsychoza.

6 komentarzy:

  1. Przyznam, że nakładanie "cyberpunkowej skórki" jest świetnym pomysłem, a to co przedstawiłeś właśnie jest naprawdę logiczne. Chciałbym się jednak jednej rzeczy z naszych sesji. Masz całą mechanikę zrobioną itp ale brakuje jednej rzeczy: opisów. Przydałoby się trochę ubarwnić ten świat.Tu masz to jak ja bym go sobie wyobrażał: http://caracas1067.files.wordpress.com/2009/10/los-angeles-en-blade-runner.jpg

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz zupełną racje, opisy to moja kula u nogi. Mówię konkretnie i rzeczowo, przez co często zbyt krótko i bezbarwnie. Szczerze to już od dłuższego czasu rozglądam się za jakimiś ćwiczeniami, które pomogłyby wzbogacić moje opisy. Poprawy nie obiecuje, ale będę na pewno nad tym pracował.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomaga pościąganie sobie kilku zdjęć z internetu i na ich bazie próbować coś opisywać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. bez kursywy suchar taki ;P
    no co? trzeba zmotywować

    OdpowiedzUsuń
  5. "W ten sposób nasza postać ze zwykłego człowieka stopniowo będzie zmieniać się w cyborga." Przyznam, że to zdanie jest dla mnie niezrozumiałe, gdyż cyborg to "człowiek połączony z maszyną", czyli gdy mamy w sobie zwykły rozrusznik serca stajemy się de facto pełno prawnym cyborgiem, a nie "prawie cyborgiem".

    OdpowiedzUsuń
  6. Pełnoprawny pisze się razem ziom!:P i dobrze wiesz co oznaczało to zdanie tylko się czepiasz:P

    OdpowiedzUsuń