14 sty 2013

Neuroshimowe Miasto – Mechanika Budynków

Kolejny wpis odświeżający temat „Neuroshimowego Miasta  – Bridge City”. Dla wszystkich mistrzów gry, których graczy znudziło już błąkanie się po pustyni i postanowili osiedlić się w jednym miejscu zakładając własne miasto.  Zainteresowanych odsyłam do notek opisując samą idee, mieszkańców, mapę i reklamę jednego z interesów.

Wiadomo, że po założeniu miasto będzie nie wielkie, składające się z paru stalowych szop i  przystosowanych do aktualnych potrzeb ruin.  Gracze szybko będą chcieli rozwinąć swoją małą ruinę.  Jednak co mają budować i co mają z tego mieć? Tutaj właśnie wychodzę z propozycją.


Początkowe założenia są takie, że gracze mogą gamble wykupować i ulepszać budynki w swoim mieście.  W zamian za każdy poziom budynku gracz otrzymuje jeden żeton co sesje, który może wymienić na  bonus do  wykorzystania lub zamienić na zasoby finansowe o wartości 100 gambli. Żetony nie wykorzystane w sesji przepadają.

Ja  przygotowałem dla każdego budynku trzy poziomy po określonej cenie. Jednak nic nie szkodzi, aby każdy dodał nowe poziomy i dostosował ceny do ilości gambli, które pojawiają się w jego kampanii tak, aby gracze podczas gry czuli, że ich miasto się rozwija, a nie zbierali przez całą kampanie na nowy poziom budynku. Aby wykupić trzeci poziom budynku trzeba najpierw wykupić pierwszy i drugi poziom.

Zbrojownia
Alternatywa: pracownia rusznikarza, sklep z bronią,
Za żeton: Przerzut kości przy umiejętności  Rusznikarstwo, Wyrzutnie, Mat. Wybuchowe lub pozwala na modernizacje broni dającą bonus do umiejętności +1 za jeden żeton +2 za dwa i +3 za trzy.


Stanowiska bojowe
Alternatywa: Bunkier, okopy, złomowy mur
Za żeton: Gracz otrzymuje osłonę, za którą może się schować lub jeżeli nie był widziany przez przeciwnika kryjówkę, w której może się ukryć.

Świątynia
Alternatywa: Ratusz z placem na przemówienia, rozgłośnia radiowa, pomnik miasta
Za żeton: Przerzucenie kości przy umiejętności  Odporność na ból, Niezłomność i Morale.

Strzelnica
Za żeton: Przerzucenie kości przy umiejętności  Pistolety, Karabiny, Broń Maszynowa lub dodatkowy segment w walce.

Kasyno
Alternatywa:  westernowy salon pokera, burdel
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Postrzeganie Emocji, Blef. Za każdą kość mogą postawić 100 gambli, w zamian za to mają 50% szans na wygranie 300 gambli.

Koszary
Alternatywa: hodowla psów strażniczych, posterunek policji
Za żeton: Za każdy poziom gracze otrzymują odział  „straży obywatelskiej”  składający się z trzech ludzi, którzy mogą chronić miasto lub pomagać w akcjach.

Bar
Alternatywa: hotel, kino, wydawnictwo gazety „Wieści z Frontu”
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Zastraszanie, Perswazja, Zdolności przywódcze lub wprowadzenie nowego mieszkańca miasta na zasadzie 1 żeton zwykły mieszkaniec, 2 żetony fachowiec  , 3 żetony specjalista.

Siedziba Ludzi Pustyni
Alternatywa:  Gildia zbieraczy,
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Łowiectwo, Znajomość terenu, Zdobywanie wody, Wyczucie kierunku, Przyg. Pułapki, Tropienie lub podniesienie dostępności przy zakupach o 10%.

Maszt Radiowy.
Za żeton: Pozwala wyposażyć jedną osobę w sprzęt,  dzięki któremu mogą porozumiewać się w okolicach miasta z jej mieszkańcami i innymi posiadaczami radiostacji.

Szpital
Alternatywa: namiot szamana, placówka Aniołów Miłosierdzia
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Pierwsza Pomoc, Leczenie ran, Leczenie chorób lub w budynku  za żeton można wyleczyć ciężką ranę.


Stajnie
Alternatywa: ranczo, zoo
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Jazda konna, Powożenie, Ujeżdżanie, Opieka nad zwierzętami lub wierzchowiec za każdy żeton.

Arena Gladiatorów
Alternatywa: Ring Bokserski, Dojo
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Bijatyka, Broń ręczna, Rzucanie, Łuk, Kusza, Proca.

Gildia Traperów
Alternatywa: odział zwiadowców, punkt obserwacyjny na wieży ciśnień
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Skradanie się, Ukrywanie się, Maskowanie, Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność lub możliwość wprowadzenia nowego wątku na kolejną sesje za żeton (np. przybycie karawany, pojawienie się nowego gangu).

Kryjówka „Szczurów”
Alternatywa: cyrk, więzienie
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Kradzież kieszonkowa, Otwieranie zamków, Zwinne dłonie, Postrzeganie Emocji, Blef.

Warsztat
Alternatywa: stary port, złomowisko, zajazd kolejowy
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Maszyny ciężkie, Wozy Bojowe, Kutry, Mechanika  lub załatwienie pojazdu o wartości 100 gambli za żeton.

Placówka Techniczna
Alternatywa: placówka Posterunku, sklep komputerowy, łowcy maszyn
Przerzucanie kości przy umiejętności  Elektronika, Komputery lub Sprzęt elektroniczny o wartości 100 gambli za żeton.

Siłownia
Alternatywa: sala sportowa, boisko, basen, ściana wspinaczkowa
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  Kondycja, Wspinanie, Pływanie lub rozgrywanie pojedynków sportowych podnoszących reputacje o 1.

Szkoła
Alternatywa: Ruiny uniwersytetu, biblioteka, muzeum
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności  z pakietu Wiedza Ogólna.

Parę innych budynków, które można postawić w swoim mieście przynoszących zysk w postaci gambli, lub stworzyć do nich własne zasady: pola, kopalnia, placówka 8 Mili, targ , stacja benzynowa, studnia, elektrownia wodna.

Oczywiście zachęcam do tworzenia lub zmiany istniejących zasad jeżeli któryś z prowadzących ma własny pomysł co do działania budynku. Należy nie zapominać, ze graczom oprócz bonusów dotyczących mechaniki powinien należeć się bonus fabularny np. prąd dla miasta z elektrowni, możliwość wykorzystania wozów strażackich z remizy.

Przykłady:
 W mieście znajduje się pracownia rusznikarza na drugim poziomie. Wydając dwa przysługujące nam żetony ulepszamy spluwę naszego księdza, tak aby ten w testach perswazji otrzymywał +2 do umiejętności. 

W warsztacie na trzecim poziomie dokonujemy zakupu samochodu z ulepszeniami o wartości 300 gambli.

 Żetony z siedziby Ludzi Pustyni  o drugim poziomie zostawiamy do przerzucania nieudanych testów podczas sesji gdybyśmy się gdzieś zgubili.

Na zakończenie karta miasta w wersji beta:

2 komentarze:

  1. Podoba mi się ta inicjatywa, i chociaż na zarządzanie rozbudowę miasta miałem nieco inny pomysł, z przyjemnością zaadaptuję parę rozwiązań z tego tekstu. W sumie zauważyłem, że we wszystkich kampaniach Ns jakie prowadziłem, pojawiał się wątek rozbudowy lokacji, w której znajdują się gracze. Pokazuje to tylko jak świetny i bliski moim gustom jest pomysł jaki przedstawiłeś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że cześć się przyda. Podobnie jak ty u mnie na sesjach staram się wprowadzać rozbudowę siedziby, miasta jednak zawsze miało to tylko fabularny aspekt. To moja pierwsza próba stworzenia mechaniki i mam nadziej nie ostatnia. Chętnie kiedyś zobaczyłbym na twoim blogu jak wygląda twoja propozycja, na pewno też podpatrzył coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń