Kolejny wpis odświeżający temat
„Neuroshimowego Miasta – Bridge City”. Dla wszystkich mistrzów
gry, których graczy znudziło już błąkanie się po pustyni i postanowili osiedlić
się w jednym miejscu zakładając własne miasto. Zainteresowanych odsyłam do notek opisując
samą idee, mieszkańców, mapę i reklamę jednego z interesów.
Wiadomo, że po założeniu miasto
będzie nie wielkie, składające się z paru stalowych szop i przystosowanych do aktualnych potrzeb
ruin. Gracze szybko będą chcieli
rozwinąć swoją małą ruinę. Jednak co
mają budować i co mają z tego mieć? Tutaj właśnie wychodzę z propozycją.
Początkowe założenia są takie, że
gracze mogą gamble wykupować i ulepszać budynki w swoim mieście. W zamian za każdy poziom budynku gracz otrzymuje
jeden żeton co sesje, który może wymienić na bonus do wykorzystania lub zamienić na zasoby finansowe
o wartości 100 gambli. Żetony nie wykorzystane w sesji przepadają.
Ja przygotowałem dla każdego budynku trzy poziomy
po określonej cenie. Jednak nic nie szkodzi, aby każdy dodał nowe poziomy i
dostosował ceny do ilości gambli, które pojawiają się w jego kampanii tak, aby
gracze podczas gry czuli, że ich miasto się rozwija, a nie zbierali przez całą
kampanie na nowy poziom budynku. Aby wykupić trzeci poziom budynku trzeba
najpierw wykupić pierwszy i drugi poziom.
Zbrojownia
Alternatywa: pracownia rusznikarza, sklep z bronią,
Za żeton: Przerzut kości przy umiejętności Rusznikarstwo,
Wyrzutnie, Mat. Wybuchowe lub pozwala na modernizacje broni dającą bonus do umiejętności +1 za jeden żeton
+2 za dwa i +3 za trzy.
Stanowiska bojowe
Alternatywa: Bunkier, okopy, złomowy mur
Za żeton: Gracz otrzymuje osłonę, za którą może się schować
lub jeżeli nie był widziany przez przeciwnika kryjówkę, w której może się
ukryć.
Świątynia
Alternatywa: Ratusz z placem na przemówienia, rozgłośnia
radiowa, pomnik miasta
Za żeton: Przerzucenie kości przy umiejętności Odporność na ból, Niezłomność i
Morale.
Strzelnica
Za żeton: Przerzucenie kości przy umiejętności Pistolety, Karabiny, Broń
Maszynowa lub dodatkowy segment w
walce.
Kasyno
Alternatywa: westernowy
salon pokera, burdel
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Postrzeganie Emocji, Blef. Za każdą kość mogą postawić 100 gambli, w zamian za to mają 50% szans na wygranie 300
gambli.
Koszary
Alternatywa: hodowla psów strażniczych, posterunek policji
Za żeton: Za każdy poziom gracze otrzymują odział „straży obywatelskiej” składający się z trzech ludzi, którzy mogą chronić miasto lub pomagać w akcjach.
Bar
Alternatywa: hotel, kino, wydawnictwo gazety „Wieści z
Frontu”
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Zastraszanie, Perswazja, Zdolności przywódcze lub wprowadzenie
nowego mieszkańca miasta na zasadzie 1 żeton zwykły mieszkaniec, 2 żetony
fachowiec , 3 żetony specjalista.
Siedziba Ludzi
Pustyni
Alternatywa: Gildia
zbieraczy,
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Łowiectwo,
Znajomość terenu, Zdobywanie wody, Wyczucie kierunku, Przyg. Pułapki, Tropienie
lub podniesienie dostępności
przy zakupach o 10%.
Maszt Radiowy.
Za żeton: Pozwala wyposażyć jedną osobę w sprzęt, dzięki któremu mogą porozumiewać się w okolicach miasta z jej mieszkańcami i innymi posiadaczami radiostacji.
Szpital
Alternatywa: namiot szamana, placówka Aniołów Miłosierdzia
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Pierwsza
Pomoc, Leczenie ran, Leczenie chorób lub w budynku za żeton można wyleczyć ciężką ranę.
Stajnie
Alternatywa: ranczo, zoo
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Jazda
konna, Powożenie, Ujeżdżanie, Opieka nad zwierzętami lub wierzchowiec za każdy żeton.
Arena Gladiatorów
Alternatywa: Ring Bokserski, Dojo
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Bijatyka,
Broń ręczna, Rzucanie, Łuk, Kusza, Proca.
Gildia Traperów
Alternatywa: odział zwiadowców, punkt obserwacyjny na wieży
ciśnień
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Skradanie
się, Ukrywanie się, Maskowanie, Nasłuchiwanie, Wypatrywanie, Czujność lub możliwość
wprowadzenia nowego wątku na kolejną
sesje za żeton (np. przybycie karawany, pojawienie się nowego gangu).
Kryjówka „Szczurów”
Alternatywa: cyrk, więzienie
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Kradzież
kieszonkowa, Otwieranie zamków, Zwinne dłonie, Postrzeganie Emocji, Blef.
Warsztat
Alternatywa: stary port, złomowisko, zajazd kolejowy
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Maszyny
ciężkie, Wozy Bojowe, Kutry, Mechanika lub załatwienie pojazdu o wartości 100 gambli
za żeton.
Placówka Techniczna
Alternatywa: placówka Posterunku, sklep komputerowy, łowcy
maszyn
Przerzucanie kości przy umiejętności Elektronika,
Komputery lub Sprzęt elektroniczny o
wartości 100 gambli za żeton.
Siłownia
Alternatywa: sala sportowa, boisko, basen, ściana
wspinaczkowa
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności Kondycja,
Wspinanie, Pływanie lub rozgrywanie
pojedynków sportowych podnoszących reputacje o 1.
Szkoła
Alternatywa: Ruiny uniwersytetu, biblioteka, muzeum
Za żeton: Przerzucanie kości przy umiejętności z pakietu Wiedza Ogólna.
Parę innych budynków, które można postawić w swoim mieście przynoszących zysk w postaci gambli,
lub stworzyć do nich własne zasady: pola, kopalnia, placówka 8 Mili, targ , stacja
benzynowa, studnia, elektrownia wodna.
Oczywiście zachęcam do tworzenia
lub zmiany istniejących zasad jeżeli któryś z prowadzących ma własny pomysł co
do działania budynku. Należy nie zapominać, ze graczom oprócz bonusów
dotyczących mechaniki powinien należeć się bonus fabularny np. prąd dla miasta
z elektrowni, możliwość wykorzystania wozów strażackich z remizy.
Przykłady:
W mieście znajduje się pracownia rusznikarza na drugim poziomie. Wydając dwa przysługujące
nam żetony ulepszamy spluwę naszego
księdza, tak aby ten w testach perswazji otrzymywał +2 do umiejętności.
W warsztacie na trzecim poziomie dokonujemy zakupu samochodu z
ulepszeniami o wartości 300 gambli.
Żetony z siedziby
Ludzi Pustyni o drugim poziomie
zostawiamy do przerzucania nieudanych
testów podczas sesji gdybyśmy się gdzieś zgubili.
Na zakończenie karta miasta w wersji beta:
Podoba mi się ta inicjatywa, i chociaż na zarządzanie rozbudowę miasta miałem nieco inny pomysł, z przyjemnością zaadaptuję parę rozwiązań z tego tekstu. W sumie zauważyłem, że we wszystkich kampaniach Ns jakie prowadziłem, pojawiał się wątek rozbudowy lokacji, w której znajdują się gracze. Pokazuje to tylko jak świetny i bliski moim gustom jest pomysł jaki przedstawiłeś.
OdpowiedzUsuńCieszę się, że cześć się przyda. Podobnie jak ty u mnie na sesjach staram się wprowadzać rozbudowę siedziby, miasta jednak zawsze miało to tylko fabularny aspekt. To moja pierwsza próba stworzenia mechaniki i mam nadziej nie ostatnia. Chętnie kiedyś zobaczyłbym na twoim blogu jak wygląda twoja propozycja, na pewno też podpatrzył coś ciekawego.
OdpowiedzUsuń